عکاسی عروسی هندی با دوربین canon EOSR

عکاسی عروسی هندی با دوربین canon EOSR

عکاسی عروسی هندی با دوربین canon EOSR

عکاسی عروسی هندی با دوربین canon EOSRعکاسی عروسی، نیاز به تلاش فراوانی دارد. عکاسان باید خلاقیت را همراه با عکاسی فنی و مهارت های سازمانی و حساسیت های کسب و کار ترکیب کنند. همزمان با این مسئله ، آنها باید با فشار ساعات ضبط برای ثبت یک رویداد برجسته در زندگی مردم، کنار بیایند و همچنین باید برای تغییراتی که برای گرفتن صحنه های صمیمی لازم است، انعطاف پذیری کافی داشته باشند در این مقاله از دنیای دوربین به سراغ عکاسی عروسی هندی رفته ایم با ما همراه باشید تا با این رویداد هیجان انگیز آشنا شوید

آنها باید به جزئیات کوچک و جمعیت میهمانان عروسی توجه داشته باشند. این یک  چالش است که عکاس بریتانیایی در آن چند جایزه برنده شده است و همچنین سفیر canon؛ sanjay  jogia  او را تحسین می کند. سانجی برای تبدیل شدن به یک عکاس تمام وقت، حرفه خود را در زمینه معماری ترک کرد. سانجی تا حد زیادی در فیلمبرداری عروسی های هندی تخصص دارد و برای فیلمبرداری و عکاسی عروسی، در سرتاسر جهان از او استقبال می کنند.  «من واقعا هرچیزی را همان جایی که لازم است قرار می دهم». سانجی این جمله را زمانی گفت که مشغول توضیح این مسئله بود که چگونه در میان عروسی های چند روزه هندی متوجه استعداد حرفه ای خود در زمینه عکاسی شد: این یک استایل لوکس است که انگار نورپردازی داخل استودیو به محل عکسبرداری من منتقل می شود. در عروسی های هندی به طور چشمگیری پاداش می دهند، اما در عین حال بسیار سختگیر هستند.

در رسوم آنها انواع مختلفی از مراسم عروسی با سنت های مختلف هندو، سیک و مسلمان، همراه با نسخه های متفاوتی از این سنت ها وجود دارد. به طور مثال، در عروسی های هندی، چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند در مراسم اصلی متفاوت باشد. در فعالیت های مراسم عروسی، همپوشانی بی نظیری مشاهده می شود؛ این بدان معنا است که همیشه یک چالش وجود دارد، اما این چالش همیشه جدید و وسوسه انگیز است.

تنظیمات نور و صدای فیلمبرداری در عکاسی عروسی

عکاسی عروسی به دلیل تعداد تصاویر زیادی که در یک دوره زمانی کوتاه دارد، به تجهیزات کاملی نیاز دارد. بنابراین سانجی تصمیم گرفت دوربین EOS R canon را به دلیل سرعت بالای آن در یکی از شاخه های پربازده خود قرار دهد. یک عروسی شاد چهارروزه هندو با 700 نفر مهمان در سه مکان مختلف در زمینی بیش از 15 هکتار برگزار شد. سانجی متوحه شد که EOS R اورا مجبور به استفاده از یک روش کار جدید می کند. در بسیاری از لحظات آرامی که در عروسی وجود دارد، صدای شاتر می تواند موجب حواس پرتی  حتی ترس میهمانان شود. اما او با استفاده از قابلیت سکوت شاتر و تنظیمات صفحه نمایش، برای گرفتن خودآگاه یا ناخودآگاه عکس از میهمانان عروسی، استفاده می کند؛ که به او در گرفتن عکس از طیف های وسیعی از زوایای مختلف، بدون قراردادن دوربین در محل خاصی، کمک می کند. او تحت شرایط نوری بسیار سختی قرار گرفته است. بنا ها دارای دیوار ها و سقف های شفاف بودند، بنابراین کیفیت نور در طول روز تغییر می کرد. او می گوید : ما نور شدید را از بین بردیم و سپس نور روشن آفتاب را دیدیم، اما از آنجایی که من می دانم هیستوگرام در EVF اتفاق می افتد، می توانم از نکات برجسته محافظت کنم و این خوب به نظر می رسد.

بسیاری از تصاویر در محدوده کمرنگ فیلمبرداری شده اند، بنابر این شما یک پس زمینه روشن از آسمان دارید؛ اکثر دوربین ها در این شرایط سوژه را کمرنگ می کنند، اما EOS R از روش شگفت انگیزی استفاده کرد؛ به طوری که من همچنان قادر به تفکیک لایه ها در آسمان بودم، تا جایی که دیگر هیچ برجستگی در فریم وجود نداشت. من با دیدن کیفیت فایل عکس ها و مقدار عرض جغرافیایی که در فایل های فشرده وجود داشت؛ شگفت زده شدم.

سانجی به کار خود اعتماد دارد و عملکرد خود را با استفاده از توانایی خود در زمینه سرعت سوییچ کردن بین حالت های مختلف در موقعیت های متفاوت عروسی، به سرعت تغییر می دهد. در شرایطی  که روشنایی غیر قابل پیش بینی است، او از حالت جدید FV در EOS R  استفاده می کند. این یک حالت اولیه انعطاف پذیر است که کنترل کامل نوردهی دستی را همراه با دیافراگم (AV) و سپس شاتر (TV) به صورت خودکار ترکیب می کند. این قابلیت این اجازه را به شما می دهد تا به طور مستقل هر قسمت را تنظیم کنید، و تنظیمات باقی مانده به طور خودکار برای قرار گرفتن در یک موقعیت صحیح، تنظیم می شوند.

دلیل این که سانجی تصمیم به فیلمبرداری با canon EOS 1Dx  از سری دوم را گرفت، سرعت و دقت عمل آن در گرفتن عکس های متوالی است. سانجی می گوید : من بدون نیاز به دور کردن دوربین از چهره, با استفاده از تنظیمات، به سرعت حرکت می کنم. این بدان معنا است که او می تواند به صورت کامل از امکانات و تنظیمات، از طریق نوار لمسی در زیر لنز دوربین EOS استفاده کند.

در یک مراسم عروسی، من از حالت ردیابی چهره استفاده می کنم. او درباره مراحل پرسرعت عکس برداری متوالی صحبت می کند: این حالت  خوب عمل می کند اما این بخش بسیار کوچک است. من از Alsevro استفاده کردم و این مسئله برای من در یک مراسم عروسی، بسیار موفقیت آمیز بود. از زمانی که سانجی از دوربین EOS R برای فیلمبرداری در این عروسی استفاده کرده است، تا به حال به روزرسانی های فراوان و پیشرفته تری برای این دوربین آمده است. این پیشرفت ها اضافه بر سازمان بودند و قابلیت های فوکوس دوربین را افزایش می دهند. علاوه بر این , حالت کشف نقطه چشمی در فریم AF به صورت کوچک شده در Servo AF وجود دارد .

چالش اصلی برای من حرکت سریع بود؛ سانجی درباره انتظاراتش در مورد  EOS R می گوید: من نمی دانستم که این دوربین چقدر می تواند سرعت داشته باشد؛ اما این دوربین حتی یک ضربان را هم جا نینداخت. برای مثال، یک سری تصاویر متوالی از بخشی از مراسم گرفتم که عروس به یک کوزه گلی پر از گندم با پا ضربه می زند؛ تا آن را بیاندازد، و تمامی قطعات اخل آن را له می کند که این بدان معناست که عروس به هیچ مانع کوچک و بزرگی اجازه نمی دهد که بین او و همسرش قرار بگیرد. زمانی که من مشغول عکاسی این صحنه بودم از یک فریم هر ثانیه 5 تصویر استفاده کردم. ( حالت ماکسیمم AE/ServoAF ) که تمامی لحظات را به خوبی پوشش داد.

انعطاف پذیزی با سیستم EOS R

EOS R دارای دو بدنه است سانجی همچنین از چهار عدسی اختصاصی RF نیز استفاده کرده است : RF 28-70mm f/2L USM, RF 24-105mm f/4L IS USM, RF 35mm f/1.8 IS Macro STM RF 50mm f/1.2L USM

علاوه بر این او بعضی از لنز های خود را EF گرفت که آنها را به EOS R به وسیله  EF-EOS R Mount Adapter متصل می کند. این آدابتور باعث می شود که شما بتوانید از تمام امکانات EF موجود استفاده کنید و لنز EF-S در EOS R بدون هیچ مشکلی و با کیفیت بالا، قابل استفاده است و عملکرد خوبی خواهد داشت.

فیلمبرداری شامل چهره های رسمی افراد و گروه ها، تصاویری به سبک گزارش؛ تصاویری از مجموعه مراسم های سنتی و لحظات بی نظیر و همچنین تصاویری از بسیاری از جزئیات مثل مراسم جواهرات می باشد.

اگر چه سانجی با دقت و صرف زمان فرواوان، برنامه ریزی کرده و آمادده بود اما برای فیلمبرداری که او قصد داشت از عروس و داماد داشته باشد؛ می دانست که باید برای هر شرایط غیر منتظره ای آمادگی داشته باشد.

تو می گوید: چیز هایی که در طول روز تغیر می کنند؛ به شما اجازه نمی دهند که همیشه برنامه ریزی داشته باشید، این بدان معناست که شما بیشتر باید با محیط سازگاری داشته باشید و تنظیمات به طور خودکار عوض نمی شوند ولی شما می توانید با تنظیمات دقیق تر به تغییرات محلی پاسخ دهید. سعی کنید فرصت هایی شبیه به این شرایط پیدا کنید.

جایگزین کردن و استفاده از canon EOS1DX سری دوم با canon EOS R به اندازه ای که انتظار می رفت سخت نبود. قبل از شروع فیلم برداری و عکاسی، جهت آشنایی و تسلط به این سیستم غیر آینه ای تمام فریم؛ تنها چند ساعت برای سانجی کافی بود .

حتی با وجود تفاوت های بسیا، EOS R، بسیار شبیه به دوربین های دیگر canon  است. و همام تجربه و احساس را برای فرد تداعی می کند. او می گوید : منوی دستگاه کاملا آشنا است و همه امکانات دیگر آن هم مثل بیقیه دوربین ها می باشد و تفاوت زیادی ندارد.

البته باید بگویم که دستور العمل ها و ویژگی های خیلی بیشتری به آن اضافه شده است. مثل : منوی بار، صفحه لمسی چندکاره و صفحه طراحی شده.

کمی طول خواهد کشید تا نحوه استفاده کامل از دوربین را یاد بگیرید و متوجه این بشوید که دوربین در محیط های مختلف چه رفتاری خواهد داشت. با این وجود استفاده از آن برای اولین بار، به طور شگفت انگیزی خوب است .

قبل از شروع عروسی، سانجی دو دوربین EOS R را با توجه به تنظیمات فیلمبرداری سفارشی سازی کرد. به طوری که آنها هردو دقیقا به یک شیوه کار می کردند. او می گوید: من حالت فوکوس روی شاتر را غیرفعال می کنم و فوکوس بخش بازگشت را فعال می کنم. او درباره یک نوع از سازگاری ها توضیح می دهد : اینکار به من اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری روی  موارد دیگر داشته باشم. ماژول را به صورت مکرر پخش می کنم و من می توانم از تمام نقاط AF استفاده کنم، برای مثال : انتخاب نقطه فوکوس به صورت دستی .

سانجی می گوید این که EOS R فقط یک کارت حافظه دارد و  EOS-1 D X Mark IIدو کارت حافظه دارد، من را نگران نکرد، به نظر من تکنولوژی حافظه نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و در این زمان، این کارت های حافظه بسیار قابل اعتماد تر هستند .

اگر دیگر عکاسان در این باره نگران هستند، می توانند دوربین خود را به یک سیستم جانبی دیگر متصل کنند و همیشه یک پشتیبان گیری از فایل های خود انجام دهند. اگر من واقعا از این که از یک کارت حافظه استفاده می کنم، ناراحت بودم، قطعا برای فیلمبرداری یک عروسی  پیشنهاد استفاده از این دوربین را رد می کردم. اما من مشکلی با این مسئله ندارم .

تمام عکاسی های عروسی با این دوربین انجام شده است و کیفیت بسیار بالای لنزهای دوربین توجه سانجی را بسیار به خود جلب کرده بود.

او می گوید : این بهترین لنز های خودکار دوربین هستند که تابحال دیده ام. همه آنها عالی هستند،  ولی  RF 28-70mm f/2L   USMواقعا خیره کننده است، که من معمولا برای عروسی ها از آن استفاده می کنم و هیچ گاه نمی توانم آن را کنار بگذارم. همچنین  RF 50mm f/1.2L USM دارای واضح ترین لنزی است که تا به حال دیده ام. cacnon لبه های بزرگی برای این لنز ها تهیه کرده است و من بی صبرانه منتظر دوربین ها و لنز های جدیدی هستم که این شرکت در آینده ارائه خواهد داد .

منبع: canon.com

درباره نویسنده